top of page

ØKONOMI

Vi har gjort økonomien så simpel og overskuelig som muligt, så du nemmere kan lave et budget over dit eventyr. Du kan se et eksempelvis budget under vores FAQ.

Vi sejler på delebasis:

Bidraget til båden anvendes til drift af båd og udstyr og er blandt andet med til at dække omkostninger til reparationer, vedligeholdelse, sikkerhed, forsikring, indkøb af nyt materiel m.m. ​​Bidraget dækker brug af alt udstyr på bådene. Det betyder bla. at fundyk i forbindelse med dykning er inkluderet i gastebidraget og det er i den grad en fordel idet fundyk ofte er noget man skal betale  for pr. dyk hos flere andre projekter. Bidraget pr. kalenderdag er på 400 kr.  og det er ens på alle både. 

Fællesudgifter:
Fællesudgifter omfatter bla. mad, vand, brændstof, gas, havnepenge, evt. afgifter eller tilladelser der måtte være påbudt i et givent område. Fællesudgifter har ikke noget med bidraget til båden at gøre og holdes adskilt, så det er gennemskueligt.

​​Fællesudgifter er en variabel udgift og afhænger af det område man sejler i og hvilken grad af luksus fællesskabet på det givne togt ønsker. Erfaringsmæssigt er beløbet pr. dag pr. person ca:

- Filippinerne: Ca. 80-100 kr.

- Indonesien, Malaysia og Papua New Guinea: Ca. 100-120 kr.

- Fra Papua New Guinea til Vanuatu, Fiji og videre mod Mikronesien indtil Filippinerne: Ca. 120-140 kr.

- Da vi var i Fransk Polynesien brugte vi ca. 180-200 kr.

 

Fællesudgifter er en fælles udgift for alle ombord og skal selvfølgelig deles ligeligt mellem alle ombord på båden (ikke kun af gaster/crew, som er tilfældet på en del andre både). Man skiftes til at lægge ud for fællesudgifter og der føres regnskab via "WeShare app" og der afregnes internt inden man afmønstrer båden. Det er simpelt og det virker.

 

Individuelle behov som spiritus, øl, slik, sodavand og lignende købes normalt for egen regning. ​

Dykkeruddannelse:

Koordineres og afregnes direkte med dykkerinstruktøren, det er båden ikke inde over. Du kan læse mere her dykkeruddannelse

Generelt:

  • Du er sikret en plads på båden, når depositum på kr. 5.000,- er registreret på bådens konto.

  • Hvis du, som gast/crew melder fra på et togt, refunderes depositum ikke. Evt. betalt bidrag til båden returneres kun såfremt pladsen bliver afsat til anden side.

  • Bidrag til båden minus depositum skal være registreret på bådens konto senest 3 måneder før påmønstring.

  • Hvis du, som gast/crew, bliver forhindret i at møde op på påmønstringsdagen, så returneres bidrag til båden ikke. Det er udelukkende en sag mellem gast og forsikringsselskab.

  • Hvis du som gast/crew vælger at afmønstre før tid, tilbagebetales bidrag til båden kun, såfremt det lykkes at finde en anden egnet gast/crew i den resterende periode.

  • Hvis kaptajnen beder en gast/crew om at afmønstre før tid, tilbagebetales bidrag til båden fra den dag, du afmønstrer, til togtet slutter. Hvis afmønstringen bunder i at gast/crew har givet urigtige informationer i forbindelse med ansøgningen eller udviser adfærd som er uforeneligt med et videre ophold på båden, så gives der ingen kompensation.​

  • Projektet kan ikke økonomisk stilles til ansvar for evt. ændringer af på/afmønstringssteder, ændrede sejladsplaner eller togter som ikke kan gennemføres pga. krigshandlinger, naturkatastrofer, pandemier, pludselig opståede udefrakommende restriktioner og lignende. 

bottom of page